A Gázközösség elnöksége Partnerkapcsolati Díjat alapított azon E.ON-munkatársak elismerésére, akik az egyesület tagjainak munkáját jelentősen segítették. Akik elsőként megkapták a díjat a szekszárdi Szakmai Napon: Polyák Mária, Bayer Károly, Brandt János, Gelencsér Lajos, Tóth László. Máriával, Jánossal és Lászlóval interjút készítettünk.
„A személyes kapcsolat az együttműködés alapja”
A kaposvári területen dolgozó Polyák Mária 2007 óta dolgozik regionális mérőlogisztikusként, az E.ON Közép-dunántúli Gázhálózati Zrt. Energiamérési Osztályán. Polyák Mária úgy véli, azok a Somogy és Baranya megyei gázközösségi tagok jelölhették erre a díjra, akikkel 2-3 éve együtt dolgozik. „Nagyon örülök ennek az elismerésnek! Az újság hasábjain keresztül is köszönöm nekik, hogy felterjesztettek erre a díjra.” Az együttműködés mibenlétét a logisztikai munkatárs a következőképp fogalmazta meg: „A Gázközösségi tagok új bekapcsolásokkal, mérőle- és felszerelésekkel és a fogyasztók kérésére (pl. mérő áthelyezése miatt) gázszüneteltetésekkel kapcsolatos munkákat végeznek. Én pedig kiszolgálom őket mérőkkel, nyomásszabályozókkal, egyedi zárópecséteket adok, beszerzési megrendelőket készítek nekik. A hónap végén elhozzák és leadják nekem a munkalapot, elszámolnak a leadott mérőmennyiséggel, és én igazolom a munkájukat. A személyes kapcsolat teszi lehetővé a rugalmas és zökkenőmentes kiszolgálást és dokumentálást.” Polyák Mária első alkalommal vett részt a Gázközösség Szakmai Napján és jó benyomásokkal távozott Szekszárdról: „Nagyon jónak tartom, hogy megalapították ezt a Partnerkapcsolati díjat, mert túl azon, hogy megtiszteltetés, egyben a munkánkra vonatkozó pozitív visszajelzés is, ami erőt ad és motivál. Jóleső érzéssel tölt el, hogy nekem szánták ezt a díjat. Azt hiszem, a továbbiakban is jól fogunk együtt működni!”
„Előremutató, közös megoldáson gondolkozom és dolgozom”
Brandt János hét éve tölt be regionális ügyfélkapcsolati területi referens munkakört, előtte hét évig az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt. ügyfélszolgálatán dolgozott műszaki és eladási tanácsadóként. „Ennek köszönhetően elég sok részét átlátom a cég működésének, emiatt sokan, sokféle problémával fordulnak hozzám, lakosok, fogyasztók, belső munkatársak, gázközösségi tagok, szerelők és tervezők egyaránt, hiszen ez utóbbiak a terveket is nálam adják le – mondja Brandt János, majd hozzáteszi: – A Gázközösségi tagok leginkább műszaki kérdésekben, régi tervek felkutatásában, jogszabályok értelmezésében kérik ki a segítségem. Úgy zajlik a napi munkavégzésem, hogy a nyolc órából kb. két órát vagyok egyedül, a nap többi részében pedig mindig van nálam valaki. Személyes a kapcsolat a szerelőkkel, tervezőkkel. Elsősorban a pécsi régiós gázközösségi tagokkal állok napi kapcsolatban.” Arra a kérdésre, hogy mivel érdemelhette ki ezt a díjat, a következő választ adta: „Valószínűleg a Gázközösségi tagok értékelik a hozzáállásomat, a segítő szándékomat, azt hogy nem hátráltatni akarom őket, hanem olyan megoldást találni, ami a hasznukra van. Örülök a díjnak. Azt nem mondom, hogy ezentúl jobban fogom segíteni a munkájukat, mert eddig is maximálisan beletettem mindent, ami tőlem telt, de jó érzés, hogy észreveszik ők is azt a fajta segítséget, amit nyújtok, s nem úgy értékelik, hogy ez egy magától értetődő, természetes dolog, hanem igen is látják mögötte az embert!”
„Mindkét félnek igyekszünk előnyt kovácsolni”
Tóth László Pécsett, az E.ON Dél-dunántúli Gázhálózati Zrt. Mérési Osztályán dolgozik regisztrált szerelőrendszer-koordinátorként. A Gázközösség megalakulása (1997) óta áll kapcsolatban a Gázközösségi tagokkal. Az E.ON hat régiójában áll a tagok rendelkezésére, ha partnerkapcsolat koordinálásáról, nyilvántartásról, szerződéskötésről, oktatásról, szakmai tanácsadásról, szabályok értelmezéséről van szó. Vagy ahogyan ő definiálja státuszát „Mi vagyunk a kapcsolattartók az E.ON és a Gázközösség között. Az egyesület tagjait igyekszünk segíteni folyamatleírásokkal, honlappal (www.eon. hu/Partnerek), munkavédelmi képzésekkel annak érdekében, hogy ügyfeleink részére minőségi szolgáltatásokat nyújthassunk. Igazából a mi célunk a Gázközösség felé hármas: egyrészt fontos, hogy minőségi szolgáltatást végezzenek, ezáltal az ügyfelek elégedettek legyenek, s mindeközben a munkabiztonság is megvalósuljon.” Tóth Lászlónak azért esett különösen jól ez az elismerés, mert a közvetítők szerepe nem olyan egyértelműen pozitív, mint a területgazdáké vagy a tervfelülvizsgálóké. „Ugyanis én nemcsak menedzselem, fegyelmezem is őket. Ha nem járnak el 100%-ig az E.ON folyamatleírásai szerint, akkor ezt nekem ki kell vizsgálnom, s adott esetben szankcionálnom. A tartós kapcsolatnak köszönhetően a Gázközösségi tagok megtanulták, hogy nekünk precízen kell dolgozni, mert rengeteg minőségi mutatónk van, amibe ugyanúgy beleszámít az ő munkájuk, mint a miénk.”
(Forrás: Gázközösség Hírlevél 2013. június)